Words need to be connected

Persoonlijk copywritingtraject
De website die bij je past én voor je werkt
 

Ben jij een ondernemer en worstel je met het schrijven van webteksten?

Heb je al verschillende versies geschreven, maar ben je zo kritisch op je eigen werk dat je het niet online durft te zetten?

Weet je niet of er wel bezoekers op je website komen?

Waar loop jij als ondernemer tegenaan?

Je weet wat je wilt. Je verstaat je vak en vertelt er graag over. Want je doet het met hart en ziel. Het probleem is alleen dat niet iedereen dat ziet.

Je krijgt steeds meer het idee dat er veel meer kan via internet. Dat je je website veel meer zou kunnen benutten om in contact te komen met klanten.

Je begint steeds meer te beseffen dat je aan online marketing zou moeten gaan doen.

Je hebt al van alles geprobeerd, maar begint moedeloos te worden, omdat het allemaal zoveel tijd kost en omdat het niet het resultaat geeft dat je verwacht.

De ene keer denk je: ik moet meer leren over marketing. De andere keer: ik moet beter leren schrijven.

Veel ondernemers worstelen met hun marketing en copywriting. Ze hebben al jaren dezelfde website en doen er weinig aan. Of willen al heel lang ‘iets met hun website’. Misschien jij ook? Wie kan je helpen?

Laat je website het werk voor je doen 

Je website is het hart van je onderneming. Is die op orde, dan heb je ook je verhaal helder.

> je kunt je verhaal veel duidelijker voor het voetlicht brengen.
> je helpt je bezoeker het probleem helder te krijgen en biedt een oplossing.
> je hebt en houdt grip op je marketing.
> je komt sneller in contact met de klanten met wie je graag werkt.

Waarom zou je je sowieso iets doen aan online copywriting en marketing?

Ik volg al jaren veel Amerikaanse blogs en bespeur daar een trend. Copywriting wordt steeds belangrijker.

“Copywriting is one of the most essential elements of effective online marketing.”
Copyblogger

In 2008 zagen slimme ondernemers dat schrijven voor internet zou toenemen. Nu neemt het belang van goede copywriting toe. 

Als ondernemer sta je voor grote uitdagingen. Als integere ondernemer is het bovendien lastig om uit te vinden welke marketingstrategieën bij je passen. Als ik even voor mezelf mag spreken: het heeft een hele tijd geduurd voordat ik daarachter was. Je moet dan ook bijna alles alleen doen en veel nieuwe internetvaardigheden en –programma’s leren. Een van de belangrijkste skills is copywriting.

Copywriting is:
- schrijven vanuit de bezoeker
- de voordelen benoemen die er echt toe doen
- gericht op effect

Copywriting helpt je met sprongen verder: 

  • Je maakt het lezen van je webteksten voor je klant makkelijker.
  • Je bezoeker komt sneller waar hij zijn wil (al beseft ie dat soms nog niet).
  • Je vergroot de kans dat je bezoeker klant wordt. 
  • Je wordt een nog betere schrijver, content maker en ondernemer.  

Waarom zou jij met mij in zee gaan? 

  • Omdat je dan snel de juiste woorden vindt voor jouw verhaal. Vanwege de unieke mix van free writing en copywriting.
  • Vanwege de 0-meting van je website, waarna het echte werk begint.
  • Omdat je van mij alle support krijgt bij je copywriting én in het proces om je website op orde te krijgen.  
  • Omdat je gebruik kunt maken van mijn zelfstudie-archief: analyses, blogartikelen, workshopverslagen over schrijven voor internet, storytelling, bloggen etc.  
  • Vanwege mijn ‘schrijfkilometers’. Ik schrijf snel en soepel.

Welk resultaat kun je verwachten?

- Je kunt snel online zijn met aansprekende, wervende webteksten en dus direct beginnen met verkopen.

- Je gaat op een nieuwe  manier naar je bedrijf en je presentatie kijken.

- Je kunt je verhaal beter uitleggen aan je klant en beter verkopen.

- Je benut je natuurlijke eigenschappen beter en die komen in je website ook meer naar voren.

- Je krijgt inzicht in je bezoekerscijfers via Google Analytics.

- Je leert hoe je online marketing kunt doen en wat het voor jou kan betekenen.

- Je leert hoe je je website in kunt zetten bij je marketing.

 

“Ik ben in een betrekkelijk korte tijd veel verder gekomen dan ik had gedacht.”
Ageeth Jak
www.fruffel.nl

 

Waaruit bestaat het persoonlijk copywritingtraject?
De website die bij je past én voor je werkt

Het persoonlijke copywritingtraject bestaat uit free writing, copywriting, marketing én metingen:
Voortraject
- voorbereidingsvragen
- uitgebreide briefing over jouw wensen
- uitgebreid zoekwoordenonderzoek
- 0-meting via Google Analytics

Schrijfsessies
- free writing: bij elke pagina een set open zinnen waarmee je zelf een 1e concept schrijft
- jouw concept structureer en herschrijf ik. Ik voeg er copywritingtechnieken en SEO (zoekmachineoptimalisatie) aan toe.
- 5 webpagina’s, volgens beproefd stramien, gebaseerd op externe bronnen
Over Pagina - Dienstenpagina - Homepagina: uitgebreid en grondig
Testimonial pagina en Contactpagina: ruwe versie
Bespreekbaar: 2 andere Dienstenpagina's. Je levert zelf input aan, bijvoorbeeld uit de oude site, die ik redigeer.
 

Feedbacksessies

- 3 feedbacksessies via Skype of GoToMeeting

- 1 correctieronde, waarin jij je opmerkingen en aanvullingen doorgeeft.

- 1 x aanpassing van de webteksten op basis van jouw opmerkingen en aanvullingen.

- aanleveren van definitieve teksten.

- suggesties voor interne links en call to actions, zodat er meer flow in de website komt en de bezoeker weer waar hij heen kan. Dit bevordert de vindbaarheid en verhoogt het aantal bezochte pagina's op de site en de sessieduur.
- metatitels en metaomschrijvingen per webpagina voor de webbouwer.

Investering:

Richtprijs: € 950,- (excl 21 % btw)
 

BONUS bij het persoonlijk copywriting traject
Als mijn persoonlijke klant ontvang je bovendien:

> Begeleiding in het persoonlijke copywritingtraject om je webteksten en marketing met elkaar te verbinden. Om je website om te vormen tot een marketingsysteem.

> Je krijgt ook advies en begeleiding bij het bouwen van de website. Ik geef verder advies over de vormgeving en het voor jou meest optimale CMS-systeem. Ik begeleid je tijdens het proces van concept naar lancering website.

Stel, je leest dit en je hebt nog vragen.

Brand maar los.
Ik luister.

Ga jij de 5 onmisbare webpagina’s voor me schrijven?
Ja, maar eerst ga je zelf schrijven. Je ontvangt van mij een set met open zinnen, op maat gemaakt voor jou. Met deze schrijfoefening, die ik je helemaal uitleg, schrijf je je 1e concept.

Mijn ervaring is dat deze aanpak heel sterke teksten oplevert, die dichtbij jezelf liggen. Ik vermeng deze met copywritingtechnieken en zoekwoorden. Vaak is de tekst al na één concept rond.

 

"Ik ben zeer verrast! De eigenheid die je het hebt gegeven is volgens mij heel treffend..."
Merijntje Betzema
http://www.merijntjeaanderijn.nl/

 

Help je ook bij de vormgeving en het bouwen van de website, dus bij alles wat erbij komt kijken?
Ja, ik kijk samen met jou naar de totale website. Hoe alles in elkaar gaat passen. Waar welke tekst moet komen. Logo. Kleurgebruik. Fotografie. Let wel: ik houd me vooral bezig met de tekst. En de gebruiksvriendelijkheid voor de gebruiker van de totale site. Over vormgeving en bouw van de website geef ik advies, waar jij advies nodig hebt of als jij er zelf om vraagt. En ik begeleid je in het proces.

Ik heb nog geen website. Kun je me dan ook helpen?
Ja, je kunt altijd vrijblijvend een afspraak met me maken. Dan kunnen we bespreken wat jouw wensen zijn en waar ik je mee zou kunnen helpen.

Ik heb nog een ‘ouderwetse’ website, geen producten, geen blog. Kun je me dan ook helpen?
Ja, als je ervoor kiest om je website om te bouwen zodat je er meer mee kunt gaan werken en meer profijt uit kunt halen. 

Hoe lang duurt het traject gemiddeld?
Mijn ervaring is dat het schrijven van de webteksten vrij snel kan gaan. Je kunt ze dan al online zetten en je kunt al direct beginnen met verkopen. De vormgeving en verdere bouw van de site kan erna volgen. Als de site online is, gaan we fijnslijpen en afstemmen. Een en ander ligt aan hoe snel de webbouwer, de vormgever, jijzelf en ik samenwerken. Ook het content management systeem dat je kiest, speelt mee.

Ikzelf vind een periode van 3 maanden een prettig tijdsbestek om in te werken. Dit levert de meeste focus en een goede flow.

Ik vind het zo ‘out of my comfort’ zone stappen en dat roept spanning bij me op.
Dat begrijp ik. Ik heb er zelf ook aan moeten werken om de drempel over te stappen. Ik kan je zeggen: het is een heel boeiend proces en je zult er veel van leren, zowel zakelijk als persoonlijk. Wat ik je vooral wil zeggen: neem kleine stappen. Zo houd je het voor jezelf overzichtelijk en dat vermindert de spanning.

Het zou wel fijn zijn als je ook advies kan geven over het geheel van tekst en vormgeving.
In het persoonlijke copywritingtraject zit veel persoonlijke begeleiding bij het schrijven van webteksten en bij het bouwen en verbeteren van de website. We werken samen aan het proces, van concept totdat de website online staat en zelfs dan gaan we nog door. Dan begint het immers pas. Verder verbeteren, onderzoeken wat wel en niet werkt en aanvullen wat je nog meer in het marketingsysteem nodig hebt.

Het lijkt me een erg uitgebreid programma. Ik wil vooral webteksten laten schrijven. Kan dat ook?
Ja, dat kan ook. Je kunt ook alleen je Over Pagina laten schrijven. Kijk bij Mini-programma Go! Online met je Over Pagina.

Of je kiest voor het programma Copywriting voor je website. Dit is onder meer bedoeld voor mensen die een nieuw bedrijf beginnen en daarvoor een nieuwe website willen maken. Het geeft je net als het Persoonlijk copywritingtraject een goede basis, maar het kost je minder tijd en is compacter.

Heb je een andere vraag?

Neem gerust contact met me op.

Wil je graag even sparren om erachter te komen of dit programma iets voor jou is? Dan nodig ik je van harte uit voor een kennismakingsgesprek. Geheel vrijblijvend. Het verplicht je tot niets.

Voor dit programma en andere programma’s gelden de algemene voorwaarden van Tekstnet, beroepsvereniging van tekstschrijvers, waarvan Karien Vissers – Words need to be connected - lid is.
KvK: 17220207  
BTW-nummer: NL1609.65.962

 

Liever alleen webteksten (laten) schrijven? Je kunt ook kiezen voor een mini-programma voor je Over Pagina of voor een kort copywriting programma. 

Liever eerst meer lezen?

Ja, ik meld me aan voor het Online Magazine!

 

Over Karien

Karien is copywriter én SEO*- en OES**-specialist. Ze werkt met een unieke mix van free writing,  copywriting en sharing (hardop voorlezen). Dat levert ijzersterke webteksten op.

* SEO = Search Engine Optimalisatie (zoekwoordenoptimalisatie)

** OES = Optimaliseer Empathische Stijl

Bel me: 06 288 11 950

Of mail me: karien@visserstekst.nl

Abonneer je op mijn Online Magazine.

In het Online Magazine vind je:
- schrijfmethoden
- hoe je hiermee kunt werken
- hoe je er je voordeel mee kunt doen

Je ontvangt het e-book over mijn schrijfmethode.

Dit veld graag vullen!
Email adres is verplicht!